Паук:Запитывая насос от датчиков на педалях
Перейти к сообщению
This product is designed to create vacuum in the automotive brake booster of an electric vehicle.
The bare pump (from Hella) works in conjunction with a control box. This box has an underpressure sensor, a microcontroller and a relay. The bare pump has been used in VW cars and prooved its reliability during a substantial number of years.
It includes an electronic pressure sensor(i.e. having a relative pressure measuring sensor), which turns off the pump when the vacuum in the booster reaches its maximum value. It also includes a one-way valve to maintain the vacuum in the booster.
Weight 1kg
Max. vacuum level >=86% (below ambient pressure level)
Pressure build-up time @ 100hPa; pabs=500mbar in t<6sec., pabs=300mbar in t<12sec.
burewey:есть ещё от фольксвагена 8E0927317H
Перейти к сообщению
У меня на старом дизельном ГОЛЬФе такой вакуумник штатно установлен под тормоза, диафрагмы самой хорошей хватает года на три, лопается непредсказуемо и обычно зимой, сразу после запуска, пока резина дубовая. Сначала снимал для замены весь вакуумник, потом насобачился - стал менять диафрагму прямо на двигателе (восемь винтов в удобной зоне). Клапаны не разваливались ни разу, но запасная диафрагма всегда в бардачке .
Сейчас этот форум просматривают: нет зарегистрированных пользователей и гости: 17